Intézményünkben a környezeti nevelés is kiemelt feladat. Arra törekszünk, hogy diákjaink kapcsolódjanak be közvetlen környezetük értékeinek megőrzésébe, gyarapításába, váljanak érzékennyé a környezet állapota iránt. Kezdetek óta fontos feladatunknak érezzük, hogy a gyerekekben kialakítsuk a környezet és természet szeretetét, formáljuk és megszilárdítsuk környezettudatos magatartásukat. Célunk elsősorban az, hogy egy gyökeresen más szemléletű nemzedék felnevelését segítsük elő. A világ környezeti állapotának további romlását csak egy természetszerető, a természet törvényeinek magát alárendelni tudó generáció állíthatja meg. Munkánk az iskolai élet sok területére terjed ki, hisz fontos, hogy a környezeti nevelés elvei ne csak a tantárgyak keretén belül, hanem az iskola mindennapi életében is érvényesüljenek. Az oktató-nevelő munka során elsajátíttatjuk azokat a képességeket, amelyek elősegítik a természeti és társadalmi környezet zavartalan működését, ennek érdekében végezzük munkánkat. A közvetlen környezetnek óriási nevelő hatása van, ezért épületünket igyekszünk kívül-belül rendben tartani. Ügyelünk az iskola területének tisztán-és rendben tartására. Ősszel iskolatakarítást szervezünk. Az iskola dekorációja összhangban van az ökoiskola arculatával folyosók, osztálytermek, szaktermek. Gondot fordítunk arra, hogy az iskola folyosóin, tantermeiben, ablakaiban sokféle növény legyen. A szelektív hulladékgyűjtést, már nagyon régen bevezettük.. A papírt folyamatosan gyűjtjük, a műanyag palackokat, a kupakokat, a használt elemet egyaránt. Tudatosan takarékoskodunk az anyagokkal, vízzel, energiával. Az iskolánk tetején napkollektorok üzemelnek. Tanulóink olyan programokon is indulnak, ahol a környezet és természetvédelem központi téma. Szívesen vesznek részt olyan látogatásokon, melyek a környezetvédelemmel kapcsolatosak. Pedagógiai Programunkba olyan programokat építünk be, ami minden gyerek számára élményszerűvé teszik a természettel való ismerkedést, a harmóniára való törekvést és a környezettudatos szemléletet. Célunk, hogy életmódjukban a természet tisztelete és szeretete váljék meghatározóvá. Környezeti nevelésünk fontos része az egészségnevelés. Bekapcsolódtunk az „európai iskolagyümölcs” programba, melynek célja a napi szükséges vitaminmennyiség bevitele, az egészséges táplálkozás népszerűsítése. Gyermekeink örömmel fogyasztják a minden napra jutó almát. Elősegítjük a tanulók egészséges életmódra való nevelését, egészségfejlesztési gondolkozásmódjának kialakulását, legyenek képesek felnőtt korukban is a saját egészségükre vigyázni, azt javítani. Előadásokat tartunk a gyerekeknek, szülőknek az egészséges életmódról, a környezeti ártalmakról – előadók, védőnők segítségével. Folytatjuk drog-prevenciós programunkat. A gyerekeken keresztül a szülőket is próbáljuk meggyőzni az egészséges táplálkozás előnyeiről, biztatjuk gyerekeinket, hogy tízóraira és uzsonnára is gyümölcsöt és zöldséget hozzanak. Sokuknál elértük, hogy dobozban hozzák ennivalójukat, és többen használnak már az étkezéseknél textilszalvétát.
Az öko-közösség formálás célja, feladata
Környezettudatos magatartás kialakítása, mely a fenntarthatóság szempontjaira koncentrál.
Jeles napok – Eseménynaptár
Időpont | Program, esemény | Tevékenység | Felelős,
résztvevők |
szeptember 07. | Év eleji megbeszélés | Az iskola zöld ütemtervének megbeszélése, leosztása | Farkas-Urbin Bernadett |
szeptember 18. | Európai autómentes nap | A gyalogosan és kerékpárral érkezők nyomon követése,
jutalmazása |
Danyi Dorottya |
szeptember 20. | Takarítási világnap | A tantermek és az udvar esztétikumának javítása | osztályfőnökök |
október 4. | Állatok világnapja | Ökofalra plakátok készítése | Lakatosné Virág Gabriella |
október
15-17. |
Őszi hulladékgyűjtés | Papírgyűjtés, használt elemgyűjtés |
Bordán Zsuzsa |
október 24. | Hadi sírkert gondozása, Debrecen Dorottya utca, köztemető piarista szerzetesi sírkert | 10. évfolyam, takarítás, lombhulladék eltakarítása |
felsős osztályfőnökök |
október 24. |
Udvartakarítás |
Az iskola udvarának takarítása, óránkénti felosztásban a 9. évfolyam vesz részt benne.
|
Oláhné Csoma Ildikó |
november | Madáretető készítése | Madáretető készítése, madáreleség
kihelyezése, technika óra keretében. |
1-4-ig évfolyam osztályfőnökei |
december | Adventi vásár | Saját készítésű és újrahasznosított
anyagból készült ajándékok vására. |
osztályfőnökök |
február 13-
14. |
Farsang |
Iskolai szinten népi hagyományok ápolása, csöröge-sütő verseny
felsőben |
osztályfőnökök
1-4, 5-6. évfolyam
|
március 20. |
A víz világnapja |
Közös vízivás.
Limonádé készítése. |
Lakatosné Virág Gabriella, Kovács Judit |
március | TeSzedd akció | Csatlakozás az országos
programhoz |
Csombordiné Dienes Bernadett |
április. 22. |
A Föld napja |
Figyelemfelhívó plakátok Egy nap az iskoláért – alsósoknak |
Csombordiné Dienes Bernadett, Kovács Judit |
április 21-
23. |
Tavaszi
hulladékgyűjtés |
Papírgyűjtés | Zakuczki Sára
Danyi Dorottya |
június |
Gyermeknapok |
Színes programok |
Danyi Dorottya
Kovács Judit osztályfőnökök
|
Farkas-Urbin Bernadett
Intézményvezető-helyettes