„Nagy dolgokat tenni nem tudunk, csak kicsiket, nagy szeretettel.”
Teréz anya
A munkaközösség tagjai:
Betanító kollegák:
Hitoktatók:
Évfolyamok, osztályok:
osztály | magyar nyelv | magyar irodalom | matematika | angol | környezet-ismeret |
1.A | 4.84 | 4.92 | 5 | — | |
1.B | 4.79 | 4.75 | — | — | |
1.C | 4.87 | 4.66 | 5 | — | |
2.A | 4.67 | 4.78 | 4.85 | 4.96 | — |
2.B | 4.46 | 4.58 | 4.31 | — | — |
2.C | 4.46 | 4.65 | 4.81 | 4.88 | — |
3.A | 4.7 | 4.8 | 4.4 | 4.8 | 4.7 |
3.B | 4.56 | 4.52 | 4.4 | — | 4.4 |
3.C | 4.69 | 4.77 | 4.65 | 4.69 | 4.58 |
4.A | 4.48 | 4.69 | 4.34 | 4.59 | 4.55 |
4.B | 4.37 | 4.5 | 4.4 | 4.73 | 4.3 |
Tanulmányi átlag: 4.81
Kitűnők: 163 fő
Nevelőtestületi dicséret: 25 fő
Szülői kérésre évet ismétel:1 fő (1.b)
Az angol kéttanítási nyelvű osztályokban 4.59 a legalacsonyabb angol osztályátlag (4.a), a legmagasabb a két első osztályban (5).
A legalacsonyabb átlag, (4,3) környezetismeretből a.4.b osztályban van.
osztály | hittan | digitális kultúra | ének | rajz | technika | testnevelés |
1.A | 5 | — | 5 | 5 | 5 | 4.92 |
1.B | 5 | — | 5 | 5 | 4.91 | 4.91 |
1.C | 5) | — | 5 | 5 | 5 | 5 |
2.A | 5 | — | 5 | 5 | 5 | 4.92 |
2.B | 5 | — | 5 | 5 | 4.88 | 4.96 |
2.C | 5 | — | 5 | 5 | 5 | 4.96 |
3.A | 5 | 5 | 4.9 | 5 | 4.9 | 5 |
3.B | 4.96 | 4.8 | 5 | 5 | 5 | 4.96 |
3.C | 5 | — | 5 | 5 | 5 | 4.81 |
4.A | 4.97 | — | 5 | 5 | 5 | 4.97 |
4.B | 5 | — | 4.9 | 5 | 5 | 4.83 |
SNI, BTMN:
SNI: 5 fő
BTMN: 14 fő
III. A tanév pedagógiai szempontból fontos történései:
Az alsó tagozaton jelenleg 11 osztályban 290 tanulót oktatunk és nevelünk. 7 osztály angol-magyar kéttanítási nyelvű, 4 pedig sportorientációs. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy át kell gondolni a képzési struktúránkat, mivel a szülőknek a sport osztályokban is igénye lenne a nyelvoktatásra.
A magatartás és szorgalom mindegyik osztályban kiemelkedően magas átlaggal bír, öröm tanítani ilyen jó és szorgalmas gyerekeket.
Az első évfolyam alapvető feladata az óvoda-iskola zökkenőmentes átmenete, amit nagyon szépen megoldották az elsős tanítók és tanulók. Az órákat igyekeztünk játékosan tartani, szükség esetén mozgással megbontani. A gyerekek igényeinek megfelelően alkalmazkodtunk az órabeosztáshoz. Próbáltunk minél több időt szabad levegőn tartózkodni. A tanulók egyedi sajátosságaira tekintettel, differenciáltan szervezzük a tanulás folyamatát, haladásának tempóját. Jó képességűek, a gyerekek, gazdag szókinccsel rendelkeznek és motiváltan érkeztek az iskolába. Az utóbbi évek tapasztalata viszont, hogy sok a beszédhibás gyermek, ez főként a két tanítási nyelvű osztályainkban jelent nagyobb problémát. Jó lenne, ha lenne logopédus az iskolában, vagy legalább egy logopédiai szűrés tanév elején.
A másodikos tanulók aktívan részt vesznek a tanítási órákon. A délutáni önálló tanulás ideje alatt és otthon is igyekeznek felkészülni a másnapi számonkérésekre, témazárókra. Az angol nyelv tanulásában a tavalyi játékos, beszélgetős, szóbeli forma mellett megjelent az angolul írás, olvasás. Ez már néhány tanulónál okoz némi nehézséget, lemaradást, ami orvosolható lenne, ha a jövőben lennének felzárkóztató órák, ahol fejleszthetnék a gyerekeket az angolos tanítók.
A harmadik, negyedik évfolyamon már hangsúlyosabb szerepe van az önálló tanulásnak. Ebben próbáljuk segíteni a gyerekeket. Idén a kéttanítási nyelvű harmadik osztályokban a környezetismerete angolul tanulták a gyereke. Bár igen nehéz szavakat, kifejezéseket kellett megtanulniuk, de szépen teljesítették az évet. Remélhetőleg ez segítséget jelent majd az ötödikes természetismeret tanulásakor. A tantárgyak bővülése és a tananyag nehezedése miatt gyereknek, szülőnek és pedagógusnak is nagyobb odafigyelés szükséges. 4. évfolyam végén javaslatot tesz az iskola a szülők felé. Kik azok, akiknek továbbra is ajánlják a kéttannyelvű képzést és kik azok, akiknek inkább a tagozatos forma lesz a megfelelőbb. Ezért már második osztálytól mérjük a gyerekeket, ezzel is segítve későbbiekben a szülők döntését.
Nagy örömünkre ebben a tanévben Nagyné Kiss Melinda kolléganőnk jóvoltából minden tanulónk részt vehetett néptánc órákon.
Zombor Márta mesterpedagógus útmutatásával a 2.a osztályosok egész tanévben heti 2 kutya asszisztált órán vehettek részt.
Néhány tanulónál előfordul kisebb-nagyobb részképesség zavar, ennek érdekében tanórákon differenciáltan foglalkoznak velük a pedagógusok amennyiben szükséges és fejlesztő foglalkozásokra járnak.
Az SNI-s és a BTM-es tanulókat órán differenciáljuk, illetve fejlesztő foglalkozásokon vehetnek részt heti 1-2 órában. Amennyiben úgy láttuk, hogy szükséges, a Városi Pedagógiai Szakszolgálathoz küldtük a tanulókat vizsgálatra. Szükség esetén az iskolai pszichológus, és a szociálpedagógus segítségét is igénybe vesszük.
A tehetséges tanulóink számára igyekszünk minden tőlünk telhető segítséget megadni és igény szerint elindítani őket különböző megmérettetéseken. jó lenne, ha mindezeket tehetségórák keretében tudnánk megvalósítani.
Nagyon fontosnak tartjuk, ezért folyamatosan tartottuk a kapcsolatot a szülőkkel. Szülői értekezletet, fogadóórákat tartottunk. Szükség esetén előre egyeztetett időpontban is sor került esetmegbeszélésekre, konzultációkra. Az online csatornákat, facebook, Messenger, e-mail is használjuk.
A gyerekeknek változatos tanórán kívüli programokat biztosítottunk az iskolában és az iskolán kívül is. Minden nemzeti és egyházi ünnepünkről megemlékeztünk. Emellett mind az iskolában mind az iskolán kívül részt vettünk kulturális és sport eseményeken, programokon.
VII. Lelki élet:
Az új lelki vezető, Papp László atya a miséken, liturgiákon túl, a harmadik évfolyamosok hitoktatójaként kapcsolódott be az alsó tagozat életébe, valamint minden évfolyamnak külön is tartott misét a kápolnában. Végig jártuk a keresztutat az iskolában. A Szent Anna Székesegyházban hamvazkodtunk. Részt vettek az alsósok az iskolai kereszt megáldásában és az iskolaátadó ünnepi szentmisén. Több osztályunk is énekes szolgálatot teljesített a Szent Család templomban az ifjúsági miséken. A 4. évfolyamosok a harangodi gyermeknapon találkozhattak és ismerkedhettek az egyházmegye más iskoláinak tanulóival.
VIII. Versenyek, versenyeredmények:
Az idei tanévben számos tanulmányi versenyen kipróbálták magukat tanulóink.
A sportoló gyermekeink is igen szép eredményekkel zárták az évet. A teljesség igénye nélkül:
Török Tekla a Mosolyvirág Nagycsaládosok Egyesülete által szervezett Kárpát-medencei
illusztrálóverseny: arany minősítés
Lévai Abigél a Mosolyvirág Nagycsaládosok Egyesülete által szervezett Kárpát-medencei
illusztrálóverseny: ezüst minősítés
Koscsák Hanna a Mosolyvirág Nagycsaládosok Egyesülete által szervezett Kárpát-medencei
illusztrálóverseny: bronz minősítés
Lévai Abigél „Babszem Jankó” Országos Népmesemondó Verseny 3. hely
Lévai Abigél egyházmegyei szavalóverseny Geszteréd 1. hely
Papp Vince Bendegúz Tudásbajnokság arany minősítés
Kiss Ella Bendegúz Tudásbajnokság ezüst minősítés
Nagy Dániel Bendegúz Tudásbajnokság ezüst minősítés
Kiss Bence Levente egyházmegyei szavalóverseny Geszteréd 1. hely
Kiss Bence Levente „Szent József a példa” egyházmegyei fogalmazásíróverseny 1. hely
Papp Vince „Szent József a példa” egyházmegyei fogalmazásíróverseny 2. hely
Bank Lili „Szent József a példa” egyházmegyei fogalmazásíróverseny 3. hely
Kovács Léna Bíborka egyházmegyei fogalmazásíróverseny különdíj
Balogh Luca Mosolyvirág Nagycsaládosok Egyesülete által szervezett Kárpát-medencei
illusztrálóverseny arany minősítés
Törös Janka Mosolyvirág Nagycsaládosok Egyesülete által szervezett Kárpát-medencei
életmese felolvasó verseny bronz minősítés
Molnár Dénes Miklós Tudásbajnokság megyei forduló, olvasás – szövegértés –2. hely
Molnár Dénes Miklós Nyírtelek – egyházmegyei szövegértési verseny – 5. hely
Kocsis Hunor Nyírtelek – egyházmegyei szövegértési verseny – 4. hely
A 4.b osztályból 6 tanuló indult a Méh-Ész logikai levelezős versenyen, egy tanuló kiemelkedően teljesített. (Papp Boglárka)
Balogh Nimród Bendegúz Tudásbajnokság arany minősítés
HEBE országos olvasóversenyen (3.a)
Bodor Kristóf 2. helyezés
Varga Kristóf 3. helyezés
Tóth-Lendvai Laura 3. helyezés
Szőke-Lovas Benedek Méliusz Benedek Elek Könyvtár “Négy testvér” Évkörös tavaszi versmondó verseny 2.hely
Sojnóczki Anna sakk diákolimpia megyei 3. hely
Ebben az évben 7 kolléga óráját látogattam meg.
Gólya Gerda 2.c matematika
Varga Zsuzsanna 2.a ének
Nagyné Kiss Melinda 1.c néptánc
Orosz János 2.c rajz
Vincze Attila 2.a testnevelés
Csombordiné Dienes Bernadett 2.a matematika
Tófalusiné Pusztai Enikő 1.b magyar
Mindegyikük pedagógiailag és módszertanilag felkészült, az apróbb hibákat, észrevételeket megbeszéltük.
Mester-Innovátor minősítés: Bundáné Takács Brigitta
Tanfelügyelet: Nagyné Kiss Melinda
Történelem tanári szak: Sin Angelika
Minden tanévben kiemelt feladatnak tekintjük a sikeres beiskolázást.
Idén megújítottuk a szórólapokat. Ellátogattunk több óvodába is bemutatva az iskolánkat. Online regisztrációs felületet hoztunk létre és ezen, valamint az iskola facebook oldalán is tájékoztattuk az érdeklődő szülőket. Novemberben játékos sport és kézműves foglalkozásokat tartottunk, januárban tájékoztató szülői értekezletet rendeztünk. Január 22-én alkalmunk nyílt találkozni és meghallgatni az iskolánkba jelentkező nagycsoportos gyerekeket. Szeptemberben 3 új első osztályt fogunk indítani. Évről-évre egyre többen érdeklődnek iskolánk felől és sokan szeretnének minket választani.
XIII. Főbb feladatok a jövő tanévre:
Debrecen, 2023.07.05.
Bundáné Takács Brigitta
munkaközösség vezető